Твининг је инструмент за изградњу капацитета институција који је развила Европска комисија, а који се заснива на партнерској сарадњи државних управа земаља чланица ЕУ и земље кориснице ради остварења обавезних резултата који су договорени заједно са Комисијом.

Твининг је настао на иницијативу Европске комисије 1998. године у контексту припреме за проширење Европске уније. Осмишљен је као инструмент за сарадњу државних администрација како би се помогло земљама кандидатима у јачању капацитета државне управе и правосуђа за примену европских прописа када постану чланице Европске уније. Он је остао значајан претприступни инструмент који је сада доступан свим земљама кандидатима и потенцијалним кандидатима које користе Инструмент за претприступну помоћ (ИПА).

Основни принципи свих твининг пројеката

Концепт „обавезних резултата” је главна особина твининга. Оба пројектна партнера се обавезују да ће радити у циљу остварења заједнички договорених резултата у процесу удруженог спровођења пројекта. Комисија је од почетка указивала на то да твининг пројекти треба да се усмере на ограничене и добро дефинисане институционалне циљеве. Ови „обавезни резултати” могу да служе као референтна вредност која представља одређен критеријум у погледу административних капацитета, а најважније је да постоји заједнички договорен циљ. Овај циљ мора бити мерљив и прецизан.

На крају твининг пројекта, земља корисница треба да има знатно унапређену организацију која јој омогућава да адекватно испуњава своје циљеве у вези са правним тековинама ЕУ или у односу на релеватну област сарадње са ЕУ.

Општи циљ твининга је да доведе до оперативног резултата у одређеној области. Постизање овог резултата захтева дугу и темељну сарадњу између земље кориснице и земље чланице, као и спровођење свих активности неопходних за постизање жељених циљева.

Пројектом управљају два званичника (један из земље чланице која води пројекат, други из државне управе земље кориснице), и они са сталним твининг саветником представљају окосницу твининг пројеката. Стални твининг саветник координира пројектом и премешта се из земље чланице која води пројекат у државну управу земље корисника на минимум 12 месеци. План рада твининг пројекта обично обухвата експертске мисије, обуке и посете ради подизања свести.

Лаки твининг

„Лаки твининг” је осмишљен тако да понуди флексибилнији, средњорочни приступ (до шест месеци) без сталног твининг саветника који борави у државној управи земље кориснице.

Твининг је инструмент намењен изградњи институција кроз који се стручно знање из државних управа земаља чланица преноси државним институцијама земаља кандидата, потенцијалних кандидата и земаља које су обухваћене Политиком суседства. Твининг чине грант уговори потписани са државним институцијама земаља чланица. Твининг операције поштују специфична правила која су описана у Општем приручнику за твининг.

Print
 
 
П У С Ч П С Н
  1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29