1/2

EU za dalju zaštitu potrošača u Republici Srbiji

, 25. jul 2019

U okviru tvining projekta koji Evropska unija finansira iz pretpristupnih fondova u vrednosti od 1.425.000,00 evra sa Ministarstvom finansija-Sektor za ugovaranje i finansiranje programa iz sredstava EU kao Telom za ugovaranje, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije je u partnerstvu sa Ministarstvom za inovacije i tehologiju Mađarske i Regionalnom razvojnom agencijom Senec-Pezinok iz Slovačke Republike sprovelo niz značajnih aktivnosti kao što su predlozi za izmene i dopune Zakona o zaštiti potrošača i dodatnih podzakonskih akata, u cilju obezbeđivanja višeg nivoa usklađenosti sa zakonodavstvom EU.

Intenzivan rad na aktivnostima tvining projekta „Dalji razvoj zaštite potrošača u Srbiji“ u okviru instrumenta IPA 2013, koji je počeo sa sprovođenjem u avgustu 2017. godine, se polako privodi kraju. Cilj ovog projekta bio je da pruži podršku Republici Srbiji u pogledu delotvornijeg i produktivnijeg vođenja pretpristupnih pregovora i ispunjenja zahteva za članstvo Republike Srbije u EU, a sve kako bi se obezbedilo potpuno sprovođenje usklađenog zakonodavstva u oblasti zaštite potrošača.

Na konferenciji organizovanoj povodom završetka projekta, partneri na projektu su se obratili prisutnima pružajući detaljan uvid u aktivnosti sprovedene tokom prethodne dve godine, navodeći da je projekat sa uspehom ostvario predviđene rezultate. U sklopu pregovaračkog poglavlja 28 – zaštita potrošača i zaštita zdravlja, Republika Srbija ulaže velike napore u pogledu razvoja nacionalnog okvira zaštite potrošača u cilju potpune usklađenosti sa propisima EU, kao i u uspostavljanju funkcionalnog i održivog institucionalnog sistema zasnovanog na saradnji svih aktera, jasnim i doslednim pravnim propisima i efikasnom sprovođenju.

Alati kao što su tvining instrument državama u pretpristupnom procesu pružaju priliku za dalji razvoj putem saradnje sa državama članicama i pristupom dobrim praksama širom EU. U sklopu ovog projekta, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije je u partnerstvu sa Ministarstvom za inovacije i tehnologiju Mađarske i Regionalnom razvojnom agencijom Senec-Pezinok iz Slovačke Republike sprovelo niz značajnih aktivnosti, među kojima su izrada predloga izmena i dopuna Zakona o zaštiti potrošača i dodatnih podzakonskih akata. Održavanjem više od 20 obuka za relevantne aktere u oblasti zaštite potrošača obezbeđeno je osnaživanje stručnih kompetencija za više od 500 učesnika, uključujući predstavnike pravosuđa i trgovaca. Kao rezultat projektnih aktivnosti izrađen je i predlog petogodišnje strategije zaštite potrošača. Organizovani su i brojni događaji u cilju podizanja svesti javnosti, uključujući nacionalnu medijsku kampanju vezanu za Svetski dan potrošača 2019. godine, koja je propraćena multimedijalnim sadržajem (TV i radio spotovi, edukativni video snimci i adekvatne brošure). Treba napomenuti i da je Nacionalni registar potrošačkih prigovora - NRPP ( https://zapotrosace.gov.rs) značajno unapređen omogućavajući potrošačima lakše podnošenje prigovora putem interneta, dok je internet stranica (www.zastitapotrosaca.gov.rs), koja je posvećena svim akterima u oblasti zaštite potrošača, redizajnirana.

Kao krajnji rezultat projekta, zaštita potrošača u Republici Srbiji je dodatno unapređena kroz usklađivanje sa zakonodavstvom EU i podizanjem svesti potrošača, trgovaca i stručne javnosti o potrošačkim pravima.

Print
 
 
P U S Č P S N
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31